czwartek, 16 kwietnia 2015

Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty 2015



16 kwietnia 2015 r. wszyscy uczniowie klas trzecich w naszej szkole pisali Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty przygotowany przez Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON.

Składał się on z dwóch części: języka polskiego i matematyki.
Przed godz. 9.00 reprezentacja naszej klasy tzn. Julia Maślany i Piotrek Kostrzewa, uczestniczyła w otwarciu paczek ze sprawdzianami i przekazaniu arkuszy uczniom przez panią wicedyrektor Halinę Sokołowską. 


Przed przystąpieniem do sprawdzianu uczniowie obejrzeli krótki film terapeutyczny, którego zadaniem było ograniczenie stresu towarzyszącego dzieciom przed sprawdzianem.








Każda z części sprawdzianu trwała 45 minut, a części oddzielone były 15 minutową przerwą.

Zadaniem testów było sprawdzenie poziomu wiedzy i umiejętności trzecioklasistów, ale również zapoznanie z formułą egzaminów, które będą występowały na kolejnych etapach edukacji. Poza tym test dostarczy informacji o tym, które umiejętności uczniowie opanowali dobrze, a nad którymi trzeba jeszcze popracować.

















Jak widać na zdjęciach dzieci bardzo poważnie podeszły do sprawdzianu, pracowały w skupieniu i do końca wykorzystywały czas na wykonanie zadań.

A Wam jak poszło? (możecie napisać w komentarzach)

Już dzisiaj Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasistów OPERON 2015

TRZYMAM ZA WAS KCIUKI:)



WSZYSTKIM TRZECIOKLASISTOM ŻYCZĘ POWODZENIA!!!


środa, 15 kwietnia 2015

QUIZ BRATKA (ostatnia próba przed sprawdzianem)


CZYTELNICZY QUIZ BRATKA


Oto zadania z czytania ze zrozumieniem! Sprawdźmy razem, czy bez wahania odpowiesz na te pytania. Przeczytaj uważnie tekst, a potem pytania i zadania, które dla Ciebie przygotowałem. W trakcie rozwiązywania zadań wracaj do przeczytanego tekstu. Następnie zaznacz poprawną odpowiedź. Uważaj, tylko jedna odpowiedź jest poprawna! Zaraz po rozwiązaniu wszystkich zadań możesz sprawdzić odpowiedzi – umieściłem je na końcu tego QUIZU.


Cześć! Kruche ciasteczka Adasia są takie pyszne!
Adaś i ja – Bratek – robiliśmy je samodzielnie na podwieczorek… No, prawie samodzielnie, bo troszkę pomagała nam mama Adasia. Na sobotnie popołudnie zaprosiliśmy Jasia, Iwonkę, Jolę, Igę i Eryka. Grając mecz w „piłkarzyki”, częstowaliśmy się kruchymi ciasteczkami w kształcie: piłek, piłkarzyków, bramek i butów sportowych. Oto ten przepis:

PIŁKARSKIE CIASTECZKA ADASIA

Składniki:
• 3 szklanki mąki
• 1 kostka masła
• 1 szklanka cukru pudru
• 2 żółtka
• polewa czekoladowa
• rodzynki i migdały

PRZEPIS NA KRUCHE CIASTECZKA

Mąkę posiekaj z masłem, aż powstaną drobne grudki. Następnie dodaj pozostałe składniki i zagnieć ciasto. Włóż ciasto do lodówki na pół godziny. Następnie rozwałkuj je i wycinaj foremkami różnego kształtu ciasteczka. Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia i ułóż ciasteczka. Upiecz je na złoty kolor w piekarniku w temperaturze 180°C. Upieczone ciasteczka polej ciepłą polewą czekoladową i ułóż na nich rodzynki oraz migdały. Gotowe ciasteczka przełóż na duży talerz i postaw na stół. Smacznego!

1. Który ze składników nie jest potrzebny do wykonania ciasteczek Adasia?
  • A. woda 
  • B. mąka 
  • C. masło 
  • D. cukier puder
2. Ile czasu ciasto powinno chłodzić się w lodówce?
  • A. kilka minut
  • B. godzinę
  • C. 30 minut
  • D. kwadrans
3. Czym wycina się ciasteczka?
  • A. nożyczkami
  • B. łyżką
  • C. palcem
  • D. foremkami
4. W jakiej temperaturze piecze się ciasteczka Adasia?
  • A. 108°C
  • B. 180°C
  • C. 18°C
  • D. 118°C
5. Na jaki kolor muszą się upiec ciasteczka?
  • A. biały
  • B. złoty
  • C. srebrny
  • D. brązowy
6. Czym dekoruje się ciasteczka według przepisu Adasia?
  • A. lukrem
  • B. cukierkami
  • C. rodzynkami i migdałami
  • D. piłkami
7. Upieczone ciasteczka polewa się polewą czekoladową. Jaka powinna być polewa?
  • A. ciepła
  • B. zimna
  • C. biała
  • D. złota
8. Ile osób grało w „piłkarzyki” w sobotnie popołudnie u Adasia w domu?
  • A. siedem
  • B. pięć
  • C. sześć
  • D. dwie
9. Adaś kontrolował temperaturę piekarnika. Gdy spojrzał na termostat, temperatura wynosiła 145°C. O ile stopni musi wzrosnąć temperatura w piekarniku, aby mogły upiec się w nim ciasteczka?
  • A. o 55°C
  • B. o 35°C
  • C. o 53°C
  • D. o 100°C
10. Który z poniższych wyrazów jest czasownikiem?
  • A. ciasteczka
  • B. pół
  • C. drobne
  • D. pomagała
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Odpowiedzi: 1. A 2. C 3. D 4. B 5. B 6. C 7. A 8. A 9. B 10. D


**********************************

MATEMATYCZNY QUIZ BRATKA



Oto zadania z liczenia! Sprawdźmy razem, czy matematyka z Twojej głowy nie umyka. Przeczytaj uważnie zadania, które dla Ciebie przygotowałem! Następnie zaznacz poprawną odpowiedź. Uważaj, tylko jedna odpowiedź jest poprawna! Zaraz po rozwiązaniu wszystkich zadań możesz sprawdzić odpowiedzi – umieściłem je na końcu tego QUIZU. 




1. Wiosną posiałem w ogródku warzywa. Wyhodowałem 14 rzodkiewek i 17 marchewek. Do szkoły zaniosłem 8 rzodkiewek i rozdałem je dzieciom. Ile rzodkiewek mi zostało? 
  • A. 9 
  • B. 6 
  • C. 23 
  • D. 0 
2. Ścieżką rowerową jedzie pięć rowerów jeden za drugim. Pierwszy jedzie tata Jasia i Amelki. Na końcu jedzie mama tych dzieci. Tuż za tatą jedzie Jaś, a Amelka jedzie tuż przed mamą. Który z kolei jadę ja? 
  • A. piąty 
  • B. drugi 
  • C. trzeci 
  • D. czwarty 
3. Wypożyczyłem książkę z biblioteki w środę. Pani bibliotekarka powiedziała, że mam ją zwrócić za dwa tygodnie i dwa dni. W którym dniu tygodnia powinienem pójść do biblioteki? 
  • A. w czwartek 
  • B. w piątek 
  • C. w niedzielę 
  • D. w środę
4. Niedawno mierzyłem wzrost dzieci z trzeciej klasy. Okazało się, że Jaś ma 153 cm wzrostu, a Żaneta 135 cm. Dominik jest wyższy od Żanety, ale niższy od Jasia. Ile cm wzrostu ma Dominik?
  • A. 154 cm 
  • B. 153 cm 
  • C. 136 cm 
  • D. 134 cm 
5. Muszę uporządkować szarfy w koszach. Chcę, aby w każdym koszu było po tyle samo szarf. Policzyłem, że w jednym koszu jest 13 szarf, w drugim koszu jest 16 szarf, a w trzecim koszu jest tylko 1 szarfa. Ile szarf powinno być w każdym koszu? 
  • A. 10 
  • B. 6 
  • C. 11 
  • D. 3 
6. Po lekcjach ułożę ołówki w pojemnikach. W jednym pojemniku jest 19 ołówków, a w drugim pojemniku jest 11 ołówków. Ile ołówków powinienem przełożyć do drugiego pojemnika, aby w obydwu było po tyle samo ołówków? 
  • A. 15 
  • B. 30 
  • C. 4 
  • D. 5 
7. Wczoraj byłem na zakupach. Kupiłem wymarzoną piłkę za 35 zł i gwizdek za 5 zł. Dałem kasjerce banknot 50 zł i otrzymałem resztę. Były to monety pięciozłotowe. Ile monet otrzymałem?
  • A. 10 
  • B. 5 
  • C. 1 
  • D. 2 
8. W piątek spotkam się z dziećmi na sali gimnastycznej. Mam 15 rakietek tenisowych, 14 małych piłeczek oraz 20 woreczków z grochem. Każdemu dziecku chcę dać rakietkę, piłeczkę i woreczek. Dla ilu dzieci mogę przygotować taki zestaw? 
  • A. 20 
  • B. 14 
  • C. 15 
  • D. 49 
9. Powiedz mi, proszę, jaka liczba jest trzy razy większa od 15. 
  • A. 20 
  • B. 30 
  • C. 45 
  • D. 18 
10. Powiedz mi, proszę, jaki jest wynik dzielenia liczby 36 przez 4. 
  • A. 6 
  • B. 4 
  • C. 36 
  • D. 9

-------------------------------------------------------------------------------------------
Odpowiedzi1. B 2. C 3. B 4. C 5. A 6. C 7. D 8. B 9. C 10. D  


Wycieczka do Centrum Nauki KOPERNIK


wycieczka


Dzisiaj byliśmy na wycieczce w niezwykłym miejscu, jakim jest Centrum Nauki KOPERNIK w Warszawie.



Niektóre dzieci były tam już wcześniej z rodzicami, inni odwiedzili to interesujące miejsce po raz pierwszy. Jednak bez względu na to, który raz oglądały te ciekawe eksperymenty, bawiły się tak samo świetnie. 

Nie sposób wymienić wszystkich stanowisk i zadań, które tam wykonywały. Jedno jest pewne, bawiły się doskonale i dla wielu na pewno nie była to ostatnia wizyta w tym naukowym przybytku.


Album ze zdjęciami pokazuje, jaka to była wspaniała zabawa. Niestety jakość zdjęć nie jest najlepsza, gdyż trudno było uchwycić momenty, kiedy dzieci stały lub siedziały nieruchomo.

Wycieczka bardzo się udała, mam nadzieję, że ten natłok wrażeń pozwoli dzieciom dzisiaj spokojnie zasnąć i wypocząć, aby jutro spisać się jak najlepiej na Sprawdzianie Kompetencji Trzecioklasisty.




czwartek, 2 kwietnia 2015

Wielkanocne życzenia




Jajeczka już pomalowane?

Jeżeli chcesz, aby Twoje pisanki były wyjątkowe, zajrzyj na stronę internetową:


Znajdziesz tam wiele bardzo prostych, ale pomysłowych podpowiedzi.





A koszyczki ze święconką już czekają na swoją kolej?




Jeżeli tak, to jesteś gotowy/a do Świąt Wielkanocnych.




Śmigus dyngus

     

                                                             Staropolskim obyczajem 
w wielkanocny poniedziałek
oblewamy się nawzajem. 



Miły zwyczaj śmigus-dyngus! 
Bo pośród życzeń radosnych 
przynosi nam w podarku 
uśmiech kolorowej wiosny.






Kto, by pomyślał Wielkanoc w śniegu.
Jakże kapryśna bywa natura.
Jedno jest pewne, jeszcze rozśpiewa,
ciepłem i barwą nas poprzytula.

Słońce, co kontur wyostrza domów,
niechaj rozjaśnia serca i myśli.
Uśmiech zatrzymaj miły, serdeczny
dla nieznajomych i swoich bliskich.

Radości życzę nie tylko w święta,
tak, aby świerszcze w duszy Ci grały,
zdrowia, by życiu dostarczyć motyw,
stworzyć marzeniom silne filary.

Niech docierają szepty przyrody,
światło niech cieszy ulotnym pląsem,
w pośpiesznym biegu jednoczy piękno
tworząc magiczny dni Twoich koncert.




Wszystkim moim Uczniom, Rodzicom oraz Sympatykom bloga życzę dużo zdrowia, smacznego jajeczka i słodkich prezentów od uśmiechniętego zajączka.


Poza tym, na przekór tej brzydkiej pogodzie za oknem życzę również dużo słońca w sercach, dobrego nastroju i mile spędzonego czasu z najbliższymi.




środa, 1 kwietnia 2015

Malujemy pisanki

Jeśli macie ochotę popróbować malowania pisanek wystarczy kliknąć poniższy obrazek. Znajdziecie tam proste narzędzie do kolorowania.


Wirtualne malowanie jajek




Jeśli chcesz pochwalić się swoją pisanką prześlij ją do mnie, a ja umieszczę ją na blogu.


To jest gra dla miłośników KULEK

Pisankowe kulki



Wielkanocne puzzle



Życzę Wam miłej zabawy:)