środa, 15 kwietnia 2015

QUIZ BRATKA (ostatnia próba przed sprawdzianem)


CZYTELNICZY QUIZ BRATKA


Oto zadania z czytania ze zrozumieniem! Sprawdźmy razem, czy bez wahania odpowiesz na te pytania. Przeczytaj uważnie tekst, a potem pytania i zadania, które dla Ciebie przygotowałem. W trakcie rozwiązywania zadań wracaj do przeczytanego tekstu. Następnie zaznacz poprawną odpowiedź. Uważaj, tylko jedna odpowiedź jest poprawna! Zaraz po rozwiązaniu wszystkich zadań możesz sprawdzić odpowiedzi – umieściłem je na końcu tego QUIZU.


Cześć! Kruche ciasteczka Adasia są takie pyszne!
Adaś i ja – Bratek – robiliśmy je samodzielnie na podwieczorek… No, prawie samodzielnie, bo troszkę pomagała nam mama Adasia. Na sobotnie popołudnie zaprosiliśmy Jasia, Iwonkę, Jolę, Igę i Eryka. Grając mecz w „piłkarzyki”, częstowaliśmy się kruchymi ciasteczkami w kształcie: piłek, piłkarzyków, bramek i butów sportowych. Oto ten przepis:

PIŁKARSKIE CIASTECZKA ADASIA

Składniki:
• 3 szklanki mąki
• 1 kostka masła
• 1 szklanka cukru pudru
• 2 żółtka
• polewa czekoladowa
• rodzynki i migdały

PRZEPIS NA KRUCHE CIASTECZKA

Mąkę posiekaj z masłem, aż powstaną drobne grudki. Następnie dodaj pozostałe składniki i zagnieć ciasto. Włóż ciasto do lodówki na pół godziny. Następnie rozwałkuj je i wycinaj foremkami różnego kształtu ciasteczka. Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia i ułóż ciasteczka. Upiecz je na złoty kolor w piekarniku w temperaturze 180°C. Upieczone ciasteczka polej ciepłą polewą czekoladową i ułóż na nich rodzynki oraz migdały. Gotowe ciasteczka przełóż na duży talerz i postaw na stół. Smacznego!

1. Który ze składników nie jest potrzebny do wykonania ciasteczek Adasia?
  • A. woda 
  • B. mąka 
  • C. masło 
  • D. cukier puder
2. Ile czasu ciasto powinno chłodzić się w lodówce?
  • A. kilka minut
  • B. godzinę
  • C. 30 minut
  • D. kwadrans
3. Czym wycina się ciasteczka?
  • A. nożyczkami
  • B. łyżką
  • C. palcem
  • D. foremkami
4. W jakiej temperaturze piecze się ciasteczka Adasia?
  • A. 108°C
  • B. 180°C
  • C. 18°C
  • D. 118°C
5. Na jaki kolor muszą się upiec ciasteczka?
  • A. biały
  • B. złoty
  • C. srebrny
  • D. brązowy
6. Czym dekoruje się ciasteczka według przepisu Adasia?
  • A. lukrem
  • B. cukierkami
  • C. rodzynkami i migdałami
  • D. piłkami
7. Upieczone ciasteczka polewa się polewą czekoladową. Jaka powinna być polewa?
  • A. ciepła
  • B. zimna
  • C. biała
  • D. złota
8. Ile osób grało w „piłkarzyki” w sobotnie popołudnie u Adasia w domu?
  • A. siedem
  • B. pięć
  • C. sześć
  • D. dwie
9. Adaś kontrolował temperaturę piekarnika. Gdy spojrzał na termostat, temperatura wynosiła 145°C. O ile stopni musi wzrosnąć temperatura w piekarniku, aby mogły upiec się w nim ciasteczka?
  • A. o 55°C
  • B. o 35°C
  • C. o 53°C
  • D. o 100°C
10. Który z poniższych wyrazów jest czasownikiem?
  • A. ciasteczka
  • B. pół
  • C. drobne
  • D. pomagała
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Odpowiedzi: 1. A 2. C 3. D 4. B 5. B 6. C 7. A 8. A 9. B 10. D


**********************************

MATEMATYCZNY QUIZ BRATKA



Oto zadania z liczenia! Sprawdźmy razem, czy matematyka z Twojej głowy nie umyka. Przeczytaj uważnie zadania, które dla Ciebie przygotowałem! Następnie zaznacz poprawną odpowiedź. Uważaj, tylko jedna odpowiedź jest poprawna! Zaraz po rozwiązaniu wszystkich zadań możesz sprawdzić odpowiedzi – umieściłem je na końcu tego QUIZU. 




1. Wiosną posiałem w ogródku warzywa. Wyhodowałem 14 rzodkiewek i 17 marchewek. Do szkoły zaniosłem 8 rzodkiewek i rozdałem je dzieciom. Ile rzodkiewek mi zostało? 
  • A. 9 
  • B. 6 
  • C. 23 
  • D. 0 
2. Ścieżką rowerową jedzie pięć rowerów jeden za drugim. Pierwszy jedzie tata Jasia i Amelki. Na końcu jedzie mama tych dzieci. Tuż za tatą jedzie Jaś, a Amelka jedzie tuż przed mamą. Który z kolei jadę ja? 
  • A. piąty 
  • B. drugi 
  • C. trzeci 
  • D. czwarty 
3. Wypożyczyłem książkę z biblioteki w środę. Pani bibliotekarka powiedziała, że mam ją zwrócić za dwa tygodnie i dwa dni. W którym dniu tygodnia powinienem pójść do biblioteki? 
  • A. w czwartek 
  • B. w piątek 
  • C. w niedzielę 
  • D. w środę
4. Niedawno mierzyłem wzrost dzieci z trzeciej klasy. Okazało się, że Jaś ma 153 cm wzrostu, a Żaneta 135 cm. Dominik jest wyższy od Żanety, ale niższy od Jasia. Ile cm wzrostu ma Dominik?
  • A. 154 cm 
  • B. 153 cm 
  • C. 136 cm 
  • D. 134 cm 
5. Muszę uporządkować szarfy w koszach. Chcę, aby w każdym koszu było po tyle samo szarf. Policzyłem, że w jednym koszu jest 13 szarf, w drugim koszu jest 16 szarf, a w trzecim koszu jest tylko 1 szarfa. Ile szarf powinno być w każdym koszu? 
  • A. 10 
  • B. 6 
  • C. 11 
  • D. 3 
6. Po lekcjach ułożę ołówki w pojemnikach. W jednym pojemniku jest 19 ołówków, a w drugim pojemniku jest 11 ołówków. Ile ołówków powinienem przełożyć do drugiego pojemnika, aby w obydwu było po tyle samo ołówków? 
  • A. 15 
  • B. 30 
  • C. 4 
  • D. 5 
7. Wczoraj byłem na zakupach. Kupiłem wymarzoną piłkę za 35 zł i gwizdek za 5 zł. Dałem kasjerce banknot 50 zł i otrzymałem resztę. Były to monety pięciozłotowe. Ile monet otrzymałem?
  • A. 10 
  • B. 5 
  • C. 1 
  • D. 2 
8. W piątek spotkam się z dziećmi na sali gimnastycznej. Mam 15 rakietek tenisowych, 14 małych piłeczek oraz 20 woreczków z grochem. Każdemu dziecku chcę dać rakietkę, piłeczkę i woreczek. Dla ilu dzieci mogę przygotować taki zestaw? 
  • A. 20 
  • B. 14 
  • C. 15 
  • D. 49 
9. Powiedz mi, proszę, jaka liczba jest trzy razy większa od 15. 
  • A. 20 
  • B. 30 
  • C. 45 
  • D. 18 
10. Powiedz mi, proszę, jaki jest wynik dzielenia liczby 36 przez 4. 
  • A. 6 
  • B. 4 
  • C. 36 
  • D. 9

-------------------------------------------------------------------------------------------
Odpowiedzi1. B 2. C 3. B 4. C 5. A 6. C 7. D 8. B 9. C 10. D  


Brak komentarzy: