poniedziałek, 23 czerwca 2014

23 czerwca - Dzień Taty






Dzień Ojca to stosunkowo młode święto. Po raz pierwszy zaczęto je obchodzić w USA w 1910 roku, w Polsce dopiero w 1965 roku.

Pomysłodawczynią tego święta była kobieta mieszkająca w USA. Chciała w ten sposób oddać hołd swojemu tacie, który po śmierci żony sam wychował sześcioro dzieci. Według niej był on wspaniałym człowiekiem i zasługiwał na takie święto. Dzięki temu dzisiaj możemy w ten sam sposób wyróżnić wszystkich tatusiów, którzy obok mam są nam najbliżsi.





Dzień Taty

Dziś jak tylko z łóżka wstałam, 
zaraz Tatę uściskałam, 
uściskałam z całej siły i wrzasnęłam: 
Tato miły, nos do góry, uszy też, 
dziś jest święto Taty, wiesz? 

Każdy Tata je obchodzi, 
Ty też obchodź, co Ci szkodzi? 
A jeżeli nie dasz rady, zjeść tej całej czekolady, 
tortu, lodów i piernika 
znajdziesz we mnie pomocnika!






Wszystkim Tatusiom w Dniu Święta Taty 
życzymy dużo zdrowia, radości,
zadowolenia ze swoich pociech,
spełnienia marzeń
i samych słonecznych dni.


Brak komentarzy: